© Eirin Kristiansen

10 ting Eirin Kristiansen vil gjøre i september

Stylista-blogger Eirin Kristiansen har lagt en septemberplan.

Høsten er her og Eirin vil gjøre september koselig med en tekopp i hendene når høstmørket sniker seg innpå. 

Eirins tips til en koselig høst er å kose seg litt ekstra med stearinlys inne, faste TV-programmer et par ganger i uken, deilige ullskjerf, og gode rutiner etter en slapp sommer. 

Her kommer hennes september-liste: 


1. Legge meg tidlig, stå opp tidlig. Dette punktet er så enkelt, men likevel så vanskelig. Jeg er alltid mest kreativ om natten, men de to siste ukene har jeg virkelig kjent på hvor utrolig avgjørende det er at jeg faktisk kommer meg til sengs tidlig, og står opp enda tidligere. Det blir en helt ny hverdag! Jeg må forresten le av en episode som fant sted i morges, som understreker hvorfor jeg bør legge meg tidligere. Da jeg våknet etter snaue 5 timer søvn etter alt for sen serie-titting, presterte jeg å mumle ut på sengekanten da alarmen gikk av «M, jeg føler jeg har fått en meteorolog i hode».. «Hæ, hva er det du sier?». «Da’ah, det er et uttrykk. Har du ikke hørt det før eller?..» sier jeg litt stolt og føler meg bra smart. «Du mener vel en meteor?» sier M, og bryter ut i latter. Eh, ja… Nye leggetider og serie-stopp på nattestider ble med andre ord innført i dag.

2. Ikke spise sukker eller hvite carbs. Kort fortalt, i ukedagene skal jeg styre unna alt som får meg til å føle meg slapp og energiløs! Da blir det sukkerkutt og nulltoleranse for hvitt brød og diverse hvite carbs. Igjen, et enkelt punkt som ikke er like enkelt i praksis når du er en godtegris uten like! Heldigvis har jeg en kjæreste som er ganske strict og motiverer meg. Men når helgen kommer, arh.. Da er jeg klar med neven i godteposen! Sunn balanse = alfa omega,

3. Drikke ett glass spirulina hver morgen. Min kollega er verdens største energibunt, og jeg blir så motivert av pågangsmotet og energien hennes! Hun slurper i seg ett stort glass spirulina hver morgen, og jeg skal herved gjøre det samme. Nå har jeg gjort det en liten stund allerede, og det føles bra! Og har det ikke noen effekt? Vel, da føles det uansett bra etterpå kun fordi det er grønt og sunt. Lenge leve placebo effekten, ikke sant.

4. Trene minimum 4 ganger i uken. Nå har jeg vært syk en periode og treningen har dabbet av etter en fantastisk trenings-vår og sommer! Etter alle år vil jeg si at det er først i år jeg virkelig ser og merker resultater. Det er digg! Hva jeg har gjort annerledes aner jeg ikke, men det er uansett en deilig følelse. Jeg er suupergiret på å komme tilbake i gode treningsrutiner. Det får meg til å føle meg glad, sunn og rå! Dessuten booster det immunforsvaret, og det har jeg godt av i denne regnbyen hvor man opplever alle årstidene på én dag.

5. Være effektiv på jobbfronten å skille jobb / privatliv fra dag til kveld. Ikke minst, prøve å være ferdig med jobb til 17! Nå som jeg har startet med hjemmekontor igjen, er det viktig for meg å huske på og skille jobb og privatliv. Da må det innføres faste arbeidstider! Det gjør meg også mye mer effektiv når jeg først jobber. Et lite tips til dere som er i samme situasjon: start arbeidsdagen med å skrive en to-do list! Jobb deg gjennom den så godt du kan, og rekker du ikke over alle punktene? Vel, da forskyver du dem til morgendagens to-do list. Ikke sitt hele kvelden med jobb, eller utover den planlagte arbeidstiden. det tapper deg for motivasjon og energi i lengden! Snakker av erfaring. Heehh..

6. Være en god venn, kjæreste og datter. Være raus og stille opp – alltid!

7. Være flink til å bruke alt jeg har i klesskapet. Det er så lett å kle seg i de samme, nye favorittene! De gamle skattene blir rett og slett glemt og ubrukt, før det velter inn et nytt plagg eller to. I går omorganiserte jeg hele garderoben og pakket ut fjorårets høstplagg, slik at de gamle plaggene ble tydeligere. Da er det lettere å huske på og bruke dem! Det er bare tull å fornye garderoben når den allerede bugner av gode, gamle klassikere. Kanskje jeg skal planlegge en bytte- og vinkveld med venninner? Det er genialt, og moro! Det burde dere og!

8. Ta Billy til frisøren! Stakkars pelsdotten min må snart begynne med ‘man-bun’ om ikke jeg får fingeren ut og tar han til frisøren snart. Vokser som gress!

9. Dra til hudklinikk for konsultasjon, å starte med Elixir. Jeg fikk SÅ mange fine og nyttige tilbakemeldinger fra dere på innlegget om mine hudpleierutiner, at jeg har bestilt meg time for analysering og tilpasning av hudprogram. Når høsten kommer har huden godt av å få unnet seg litt ekstra, god og velgjørende hudpleie!

10. Skru av mobiltelefonen fra 21:00-07.30. Jeg vil si at jeg har blitt veldig flink til å legge bort telefonen, og dette pratet jeg faktisk med kjæresten min om her forleden. Til tross for at jeg jobber med sosiale medier, legger jeg alltid bort telefonen når vi er sammen. Jeg tok egentlig med dette punktet som et tips til dere! Det er viktig og sunt å logge av innimellom. Rett og slett fokusere og nyte øyeblikkene som dem er. Jeg skal legge in ‘out of office’ reply på eposten min, å skru av telefonen min hver kveld etter 21. Da slapper jeg også mye mer av, og jeg sover rett og slett bedre når jeg ikke må sjekke Facebook, e-post, Instagram og Snapchat på rundgang!

Har du noen fine planer for september? 

FØLG @STYLISTANO PÅ FACEBOOK OG INSTAGRAM!