© Eirin Kristiansen

Hvordan føle deg fresh hver morgen

Vi kjenner alle til de morgenene hvor du har mest lyst til å trykke på slumreknappen og bare bli i sengen hele dagen. Vi har samlet tipsene som vil hjelpe deg til å både føle deg og se freshere ut.

5. februar 2018 av Anja Karoline Tørhaug Bratland

1. You snooze you loose 

Er det egentlig noen som føler seg freshere etter de ekstra 7 minuttene med dårlig søvn? Gjør det til en vane å stå opp med en gang alarmen ringer. Ikke bare får du ekstra tid om morgenen, men slumreknappen lurer bare kroppen din (og å våkne til alarmklokken flere ganger er jo egentlig bare slitsomt!). Kom deg også ut av sengen, sosiale medier lar seg vente til du setter deg ned ved kjøkkenbordet.

2. Kaffe

Energi kommer ikke alltid naturlig, men en kopp med kaffe kan gi deg den ekstra boosten du trenger for for å føle deg litt mer våken.

Mornings are my favorite 🖤

A post shared by EIRIN KRISTIANSEN (@eirinkristiansen) on

3. Prioriter frokost

Vi får aldri sagt nok hvor viktig frokosten er. Selv om du kanskje ikke føler deg sulten, trenger kroppen energi, og frokosten er derfor superviktig! Spis en sunn og god frokost, og sørg for at du har god tid til å nyte den. 

4. Gi huden din et boost

Mens du spiser frokost, eller gjør deg klar for dagen, kan du gi huden litt ekstra næring med en fuktighetsgivende sheet-mask. Sørg også for å tilføye fuktighet til huden med en velduftende face mist gjennom dagen; den perfekte pick-me-up´en alle trenger. Du vil garantert føle deg mye freshere!

I want a Coke

A post shared by A N N I J O R (@annijor) on

5. Re opp sengen

Ikke bare er det hyggelig å komme hjem til, men om du rer opp sengen din om morgenen vil du med en gang føle deg mer organisert, og klar for å gripe dagen.

6. Planlegg antrekket

Vi alle kjenner vel til stresset ved å finne et antrekk om morgenen? Plutselig ligger hele garderoben på gulvet, og alt er et eneste stort kaos. Spar deg heller for tid og frustrasjon ved å planlegge antrekket kvelden før, og ha alltid et go-to antrekk dersom planen ikke fungerte likevel.

7. Ha noe å se frem til

Har du noe å se frem til, er det mye lettere å starte dagen med positiv energi. Du trenger ikke legge store planer for hver dag, men finn glede i de små tingene. Det kan være hyggelige ting med venner, kjæreste eller familie, eller kanskje at du lager favorittmiddagen når du kommer hjem fra jobb.

Følg @Stylistano på FACEBOOK og INSTAGRAM

NYHETSBREV