© Eirin Kristiansen, Pierre Robert

Treningsproblemer du kjenner deg igjen i

Jenteproblemer på trening

10. januar 2016 av Annette Haga

Annonsørinnhold

Trening kan være både morsomt, slitsomt og utfordrende - noen ganger alt på en gang. Det er lite som slår følelsen av å være ferdig med en tøff og tung treningsøkt!

Men det er ikke alltid det går helt smertefritt... Det er rett og slett ikke til å unngå at man møter på noen utfordringer underveis, og her har vi samlet noen typiske jenteproblemer vi opplever på trening.
– Kjenner du deg igjen?

Se flere jenteproblemer her!

JENTEPROBLEMER PÅ TRENING:

1. Treningstøy er en viktig del av det å trene, og du føler at dersom du ser bra ut vil du også prestere bedre. Problemet er når treningsklærne er ukomfortable, sitter altfor stramt, er vanskelige å bevege seg i eller ikke gir nok støtte… Da spiller det plutselig ikke lenger noen rolle om designet er det hotteste denne sesongen.

2. Når senteret er stappfullt av mennesker og du utfordrer deg selv til å teste noe nytt. Det føles ut som om tusen øyne stirrer på deg (selv om du vet det egentlig ikke er tilfellet), og i løpet av noen få sekunder angrer du bittert. Treningsapparatet som virket ufarlig ved første blikk er komplett umulig å forstå seg på, og du ender opp med å fake hele greia.

3. Batteriet på telefonen din dør ut, akkurat samtidig som du har kommet deg på tredemøllen. HVORDAN skal du klare å gjennomføre så mye som fem minutter uten den motiverende spillelisten din? Ok, det blir for dumt å gi opp, og du vet at favorittprogrammet ditt går på tv. Men du tør jo ikke spørre om hvordan man kan bytte kanal, så du er stuck med et kjipt naturprogram.

4. Du har kommet inn i garderoben, men oppdager at sports-bhen ble igjen hjemme. Er det noe vits å gjennomføre økten uten den? Nei. Det er fullstendig uaktuelt og ukomfortabelt å skulle løpe med sprettende pupper, i tillegg til at du ikke er i besittelse av den type selvtillit. Men dersom krisen først er et faktum, er heldigvis superkomfortable sports-bher fra Pierre Robert Sport tilgjengelig i alle landets dagligvarebutikker.

5. Når du halvveis i økten oppdager at det er lenge siden du sist barberte deg under armene, og bare har en liten singlet på deg. Hmmm… Resten av treningen løfter du ikke armene over hodet, for å si det sånn.

MEN, IKKE FORTVIL!

Her er 8 tips til inspirasjon, som kan gjøre treningen mer overkommelig:

1. Velg komfortabelt sportsundertøy i god kvalitet. Det er viktig at sportsundertøyet transporterer bort svette, i tillegg til å ha en god passform og ventilasjon. Pierre Robert Sport sin kolleksjon med sportsboxer og sports-bh legger grunnlaget for en god treningsøkt, der komfort står i fokus. Treningen blir mye mer behagelig takket være en Max Dry™-teknologi og strategisk plasserte meshpartier.

Sportsboxeren har en god passform, og er laget i et elastisk og superfunksjonelt microfiber-stoff for god komfort. For oss jenter er det også viktig å velge en sports-bh som gir god støtte, og Pierre Robert Sport har et avansert støtteparti som sørger for at alt holder seg på plass. I tillegg er den sømløs og med en behagelig passform, og vi elsker de freshe fargene!

BH (289 kr) og Boxer (144 kr) fra Pierre Robert Sport. Selges i alle landets dagligvarebutikker og på pierrerobert.no

2. Det kan være enklere å komme seg på trening om du har faste avtaler med en venninne eller treningspartner. Du forplikter deg på en litt annen måte enn om det kun står på deg selv, i tillegg til at det er hyggelig å kunne hjelpe og motivere hverandre! Å få catchet opp litt før og etter treningen er dessuten gull verdt i en hektisk hverdag.

3. Skriv treningsdagbok eller loggfør timene dine i en treningsapp. Bruk søndagen til å planlegge den kommende uken, og sjekk hvilke gruppetimer som kan være morsomme å prøve seg på. Det kan også være motiverende å ta formbilder ukentlig, for å følge med på utviklingen underveis. Det er jo ingenting som er morsommere enn å se at du faktisk får resultater, at kondisjonen blir bedre og at du orker å løfte tyngre vekter.

4. Sett sammen en liste med musikk som gir deg ekstra energi, gjør deg glad og får deg til å pushe deg selv litt ekstra. Da synker risikoen for at du kjeder deg på tredemøllen. La deg gjerne inspirere av sporty Stylista-blogger Eirin Kristiansen sin spilleliste med treningsmusikk under:

Sportsboxeren har en god passform, og er laget i et elastisk og superfunksjonelt microfiber-stoff for god komfort. For oss jenter er det også viktig å velge en sports-bh som gir god støtte, og Pierre Robert Sport har et avansert støtteparti som sørger for at alt holder seg på plass. I tillegg er den sømløs og med en behagelig passform, og vi elsker de freshe fargene!

BH (289 kr) og Boxer (144 kr) fra Pierre Robert Sport. Selges i alle landets dagligvarebutikker og på pierrerobert.no

2. Det kan være enklere å komme seg på trening om du har faste avtaler med en venninne eller treningspartner. Du forplikter deg på en litt annen måte enn om det kun står på deg selv, i tillegg til at det er hyggelig å kunne hjelpe og motivere hverandre! Å få catchet opp litt før og etter treningen er dessuten gull verdt i en hektisk hverdag.

3. Skriv treningsdagbok eller loggfør timene dine i en treningsapp. Bruk søndagen til å planlegge den kommende uken, og sjekk hvilke gruppetimer som kan være morsomme å prøve seg på. Det kan også være motiverende å ta formbilder ukentlig, for å følge med på utviklingen underveis. Det er jo ingenting som er morsommere enn å se at du faktisk får resultater, at kondisjonen blir bedre og at du orker å løfte tyngre vekter.

4. Sett sammen en liste med musikk som gir deg ekstra energi, gjør deg glad og får deg til å pushe deg selv litt ekstra. Da synker risikoen for at du kjeder deg på tredemøllen. La deg gjerne inspirere av sporty Stylista-blogger Eirin Kristiansen

sin spilleliste med treningsmusikk under:

5. Sett deg oppnåelige mål. Dersom trening er nytt for deg, er det urealistisk å starte med å presse deg selv til 6 treningsøkter i uken. Husk at litt er bedre enn ingenting, og du trenger ikke å løpe et maraton med det første. Sett deg små mål, og lag nye mål underveis når du oppnår dem. Kjenn på mestringsfølelsen og vær stolt av det du klarer, uten å bli for streng med deg selv!

6. Lag en liste med belønninger som du kan unne deg etterhvert som du når målene dine. Det er lov å feire deg selv! Det betyr ikke at premiene skal være store eller dyre, det kan være små hverdagsgleder som gir deg litt ekstra følelse av lykke og energi.

7. Sørg for å ha en treningsbag som alltid inneholder det du trenger. Vi i Stylista kunne ikke klart oss uten ørepropper (slik at du kan høre på musikk), sminkefjerner (dersom du ikke fjerner sminken før trening kan det  uansett være greit å ha med til etterpå), ekstra hårstrikker, en ekstra sportsBH, et par sokker og håndkle.

8. For at trening skal bli en del av hverdagen din, er det aller viktigste at du har det gøy! Hvis ikke blir du bare lei og umotivert. Prøv deg frem med forskjellige treningsformer, og tenk alternativt. Om treningssenteret ikke er noe for deg, så kan hjemmetrening være minst like effektivt. Eller trives du kanskje best ute i naturen? Svømming, dans, tennis eller andre type sportsaktiviteter kan også være verdt å sjekke ut - gi det en sjanse og prøv!

Les også: De perfekte hårfrisyrene til treningen

Les også: Redaksjonens ønskeliste for januar

Les også COSTUME.NO: 18 fine og varme vintersko


FØLG @STYLISTANO PÅ FACEBOOK OG INSTAGRAM!
VI ER OGSÅ PÅ SNAPCHAT: STYLISTANO ;)

NYHETSBREV