© Bright/Kauffman/Crane Productions, Warner Bros. Television

15 ting du kan finne på i karantene

Hva med hjemmespa, Sims, strikking eller trening? Det er nok av ting du kan finne på for å få tiden til å gå. Her er 15 forslag til hva du kan gjøre innenfor husets grenser.

6. april 2020 av Zenia Andine Kehlet

Du vet det godt. Etter at du har gjort de samme tingene om og om igjen er det vanskelig å finne på noe nytt å gjøre. Særlig når man skal holde seg innendørs! Men nå er det på tide med en forandring. Vi har nemlig kommet frem til en liste over 15 ting du kan finne på hjemme. 

1. Spill Sims 

The Sims har nylig hatt 20-årsjubileum, men det er fortsatt like så underholdene som det det pleide å være. Kom igjen å design dine egne sims, bygg dit eget hus, og kom til topps i karrieren. Du kan virkelig oppnå mye på bare et par timer!

2. Legg puslespil

Hvis du har et puslespill liggende hjemme, så er det på tide å ta det frem. Ta på deg deilige og komfortable klær, og sett deg på bordet eller på gulvet og gå i gang med å legge puslespill - kanskje med en kopp varm kakao i tillegg?

3. Lær å strikke eller hekle

Du finner garantert guides på YouTube eller en hjemmesider hvor du kan lære deg å komme igang. Og hvis du allerede kan litt fra før av så er det bare å finne frem strikkepinnene. Kanskje du endelig får strikket genseren eller de strømpene du aldri kom igang med. Eller kanskje du har et halvferdig strikkeprosjekt liggende. 

Les også: 6 ting du bør gjøre på en søndag!

4. Begynn på en ny fil eller TV-serie

Hvis du enda ikke har sett på Love is Blind så er det bare å komme igang! Eller så er det heldighvis også mange andre serier eller filmer på Netflix og andre strømmetjenester som venter på deg!. 

5. Dyrk yoga

Du kan finne mange videoer på Youtube som du kan sette på, og følg instruktøren. Det vil helt sikkert gi deg ro og fred i sjelen.

6. Hjemmetrening

Det samme gelder fitness. Bruk de ressursene du har der hjemme. Dermed er det bare å hoppe i treningstøyet. Sett på en YouTube treningsvideo - du får garantert opp pulsen hvis du prøver!

Les også: Khloe Kardashians beste treningstips!

7. Les en bok

Legg deg til rette på sofaen, tenn lys, og les den boken som har ligget på nattbordet i hundre år. Kanskje du får dilla på den!

8. Få styr på hengepartiene

Er det noe du mangler styr på? Kjenner du på å gjøre noe halvveis fordi du blir lei etterhvert? Kom igjen. Gjør ferdig de prosjektene du startet med for en stund siden. 

9. Øv deg på å tegne

Om du foretrekker fri hånd eller malebøker, så det er opp til deg – du kan altid bli bedre. I tillegg stresser det ned kropp og sjel!

10. Ta en lur

Denne er klart en av våres favoritter. Hent inn noen timer med søvn, så er du frisk og rask igjen. Det er alltid deilig med en liten lur!

11. Lag din egen hjemmespa

Skjem deg selv bort med eget hjemmespa. Lag din egen hjemmelagde ansiktsmaske. Bruk tiden på deg selv, og sett av dagen til en "Meg-selv dag". Du vil takke deg selv for det i ettertid. Fordi du fortjener det!

12. Sett på god musikk og dans

Gjør som Cristina og Meredith fra Greys Anatomy og dans det ut. Ikke tenk, bare dans!

Cristina fra Greys Anatomy
© Shondaland, The Mark Gordon Company, Touchstone Television, ABC Studios

13. Eksperimentér på kjøkkenet

Er det noen oppskrifter du gjerne skulle prøvd ut? Gå i gang med det samme! Det er både hyggelig og du får noe lekkert ut av det. Win win!

14. Ommøbler

Du har sikkert vurdert det tidligere. Så hvorfor ikke eksperimentere med å ommøblere? Dette er den eneste måten på å finne ut av om det blir bedre enn slik det var før!

15. Spil playstation/Wii 

Eller hvilken som helst konsol du har der hjemme. Om du har lyst til at hoppe rundt eller synge Singstar, det er selvfølgelig opp til deg. 

Les også: Slik lager du dine egne smykker

Seneste

NYHETSBREV

Mer spennende innhold