© Weekday

Bli sett med Weekday's nye kolleksjon

Weekday med årets reflekskolleksjon

14. november 2016 av Kommersiell redaksjon

Forsikringsselskapet If fortsetter å samarbeide med moteindustrien for å vise at sikkerhet og stil kan gå hånd i hånd. I år er det motehuset Weekday som har laget reflekterende tilbehør som skal få flere til å synes i mørket, og slik bidra til å minske ulykker i trafikken.

Initiativet startet i 2014 sammen med det svenske motemerket BACK og reflekskolleksjonen ”Watch Your Back”, som fikk stor oppmerksomhet. I fjor fulgte If opp suksessen i Norge med moteskaperne i Mardou & Dean. I år er det Weekday som står bak kolleksjonen. 

– Det er vanskelig å endre folks vaner og det kreves tålmodighet og utholdenhet for å lykkes. Vi er derfor veldig glade for at Weekday, som har stort gjennomslag og kunnskap om den gruppen med mennesker som bruker refleks minst, nå tar over stafettpinnen, sier Jon Berge, informasjonsdirektør i If.

Årets mørkeste periode er rett rundt hjørnet. Da øker også antallet fotgjengere som skades i trafikken. Til tross for at en refleks halverer ulykkesrisikoen, viser en undersøkelse gjennomført for If at nesten halvparten av alle nordmenn sjelden eller aldri bruker refleks. Blant de under 30 år går nesten tre av fire uten refleks når de er ute i mørket. 

– Weekday har lenge arbeidet med spørsmål som dreier seg om mote, mennesker og sosialt ansvar. Gjennom vårt samarbeid med If vil vi vise at mote faktiskt kan bidra til større sikkerhet i trafikken. Vi håper at vi sammen kan gjøre en forskjell, sier Liselott Olovzon, Head of Marketing hos Weekday.

Årets reflekskolleksjon er å få kjøpt i Weekdays butikker fra og med 1. november. Priser fra 200 - 500 kr.


7 overraskende grunner til at du får kviser

følg @stylistano på facebook og instagram!
vi er på snapchat: stylistano

 

Seneste

NYHETSBREV

Mer spennende innhold